![]() |
![]() |
![]() |
||||||||||||
Raportit ja selvityksetSelvitys vapaan sivistystyön digitalisaatiosta![]() Jari Sarja Raportissa tarkastellaan vapaan sivistystyön oppilaitosmuotojen digitalisaation tilaa ja kehittämistarpeita. Selvitystyö keskittyy siihen, miten vapaan sivistystyön digitaalisuus näkyy varsinaisen opetustapahtuman ulkopuolella.
Vapaan sivistystyön oppilaitosfuusiot![]() VST 2016 Vapaan sivistystyön oppilaitosrakenne on muuttunut vuosikymmenien Raportti PDF
Vapaan sivistystyön opintosetelikurssien hyödyt ja vaikutukset![]() SELVITYS vapaan sivistystyön opintosetelikurssien hyödyistä ja vaikutuksista Jenni Pätäri Raportin julkaisemiseen on käytetty Kordelinin säätiön apurahaa. Raportti PDF
Vapaan sivistystyön palvelurakenne![]() Oppilaitosten koulutustarjonta. Leena Saloheimo Selvitysraporttiin on koottu tietoja vapaan sivistystyön oppilaitosten järjestämän koulutuksen osallistuja- ja opetustuntimääristä vuosilta 2011 ja 2012. Raportti kattaa vapaana sivistystyönä järjestettävän koulutuksen lisäksi ammattikoulutuksen, yleisivistävän koulutuksen, avoimen korkeakoulu-opetuksen, taiteen perusopetuksen sekä maahanmuuttajille suunnatun koulutuksen ja opintosetelikoulutuksen. Sivistyshyöty ja sosiaalinen pääoma vapaassa sivistystyössä
Omaehtoisen aikuisopiskelun vaikutukset
Tutkimuksessa arvioitiin vapaan sivistystyön piiriin kuuluvien opintojen vaikutuksia aikuisopiskelijoiden näkökulmasta. VSY 2008
Framtidens kompetenser![]()
Raportissa hahmotellaan tulevaisuuskuvia niiden kehityssuuntien perusteella, joiden uskotaan vaikuttavan pohjoismaisiin yhteiskuntiin seuraavan 5-10 vuoden aikana. NVL 2007 Suomenkielinen tiivistelmä:
Tunnusta ja tunnista opittu!Vapaan sivistystyön opitun tunnustaminen formaaleissa oppilaitoksissa. Jukka Määtän selvitys muodoista, käytänteistä, yhteistyösuhteista ja ongelmista. VSY 2003.
Kansalaisten vaikuttaminen ja kansalaisjärjestöt sekä vapaa sivistystyöMuistiossa tarkastellaan vapaan sivistystyön ja kansalaisyhteiskunnan mahdollisuuksia vaikuttaa kansanvaltaisuuden vahvistumiseen kolmella kansalaistoiminnan kentällä. VSY 2001.
![]()
|
![]() |